Vizualinis identitetas

LIETUVOS REPREZENTACINIS ĮVAIZDIS UŽSIENYJE

Autoriai: Dovydas Stonkus-dizaineris, Laimonas Trota-projektų vadovas, New agency

Klientas: Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija

Rugsėjo mėnesį buvo parengta Lietuvos atstovybės užsienyje 2020-2030 m. strategija. Joje išgrynintos keturios valstybei svarbios sritys: ekonomika, kultūra, valdymas ir talentų pritraukimas bei socialinės vertybės: veržlumas, noras tobulėti, laisvė kurti ir ryšys su gamta. Sritys ir socialinės vertybės – susietos su bendra pozicija: Lietuva – atvira, pasiruošusi priimti globalius iššūkius ir nekantraujanti kartu kurti ir augti šalis. Iššūkiai ir mūsų sprendimas: Lietuva pasauliui pristatoma įvairiais būdais ir priemonėmis, be nuoseklumo ar koncepto, todėl trūksta vieningos vizualinės tapatybės ir atpažįstamumo. Ši situacija sukuria labai fragmentuotą Lietuvos įvaizdį pasaulyje. Įsivaizduokite, nė viena institucija Lietuvoje neturi stabilaus vieningo vizualinio identiteto. Todėl siekėme sukurti tokį, kuris suvienytų, būtų nuoseklus ir lygiavertiškai atspindėtų kiekvieną iš institucijų. Visos šalys nori egocentriškai kalbėti apie savo pasiekimus, mes kalbame apie tai, ką galime padaryti kartu. Tai darome ne statišku teiginiu, o pasitelkdami vizualinę sąveiką, kurioje kiekvienos dalies dalyvavimas traukia dėmesį ir jaučiamas intuityviai. Patyrimo dizaino srityje tam tikri simboliai jau spėjo įgyti kiekvienam atpažįstamą reikšmę. Šiuo atveju panaudotas „pliuso“ ženklas – švarus grafinis sprendimas, geriausiai atspindintis norimą reikšmę. Norint atstovauti Lietuvą pagrindinėse komunikacijos kryptyse – ekonomikoje, kultūroje, valdyme ir talentų pritraukime – buvo sukurtas lengvai pritaikomas, daugialypis reprezentacinis įvaizdis su pilnu vizualų paketu, įskaitant standartinius dizaino šablonus ir interneto svetainės dizainą. Naujasis identitetas ir jo elementai prisitaiko prie kiekvienos institucijos vizualinio identiteto. Taip sukuriamas vienybės ir nuoseklumo jausmas naujo Lietuvos pozicionavimo kontekste.