Vizualinis identitetas

Lietuviškos ruginės duonos pakuotės dizainas

Dizaineriai: Gintarė Marcinkevičienė, Remigijus Matukaitis, Edvardas Kavarskas, Irmantas Savulionis („Étiquette“) 

Užsakovė: UAB „Vilniaus duona“ 

Didieji duonos gamintojai Lietuvoje beveik neprekiauja duonos kepalais, o šalyje daugėja turistų ir periodiškai grįžtančių emigravusių šalies gyventojų, todėl nuspręsta išnaudoti atsiveriančią nišą. „Vilniaus duona“ – seniausia kepykla Lietuvoje, išlaikiusi duonos kepimo tradicijas. Šio produkto išleidimas – tai duoklė lietuviškoms duonos tradicijoms ir galimybė užtvirtinti savo kaip profesionalaus duonos kepėjo įvaizdį. Proginiam produktui reikėjo išskirtinės pakuotės, kuri aiškiai komunikuotų lietuviškumą ir šimtametes ruginės duonos kepimo tradicijas. Įvairioms progoms skirtos šventiškos pakuotės, kurią norisi dovanoti ar parvežti lauktuvių, įsigijus oro uoste. Pasinėrę į duonos kepimo tradicijas, kurios turi daugybę ritualų, atsakymą dizaineriai rado savaime. Kol duona atsiduria ant mūsų stalo, ji nukeliauja ilgą kelią, apdainuotą lietuvių tautosakoje. Todėl duonos kelias tapo pagrindine inspiracija. Šiame kelyje, interpretuodami lietuviškiems medžio raižiniams būdingą stilistiką, autoriai pasakoja apie ryto aušrą ir laukus, dvelkiančius gaiva. Apie miglą ir rugius, šnabždančius duonos vardą. Tai sakrali ir autentiška lietuviškos duonos istorija. Norint pabrėžti duonos temos sakralumą, dizainui įgyvendinti buvo pasirinktas tamsiai rudas fonas, kurį asociatyviai galima sieti su žeme, o duonos kelias nulietas auksu, kuris suteikia kilmingumo. Tamsių tonų ir aukso spalvos derinys Lietuvos vartotojų vertinamas ir atpažįstamas kaip ypač puošnus.